fredag 25 januari 2013

Handtryckt tapet

Åh vad jag gottar mig över att jag hittade dessa. Två rullar handtryckt tapet med vackert mönster i en massa vackra 50-talsfärger. Tyvärr var en av rullarna trasig i kanterna några meter men jag klippte till dom och använde i mina vitrinskåp från ikea. Det är superfiffiga vitrindörrar som heter Billy Morebo där man kan välja att ha helt vanliga vitrindörrar eller använda de medföljande panelerna för att spänna tyg, eller som jag, tapet på dem.

Jag är även sugen på att sätta dem som stänkskydd med plexiglas framför istället för kakel i köket. Jag får se om det blir någonting av det. Kanske passar de bättre någon annanstans. Nu för tiden letar jag alltid efter gamla tapeter på loppis, något som jag aldrig gjorde förut.



Till och med trycktestet är vackert
Härliga färger. Vissa rutor är guldfärgade vilket kanske syns dåligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar