onsdag 23 januari 2013

Vackra barnkläder i vintagestil

En av mina laster är fina barnkläder i vintage- och retrostil. Det finns många märken med fina mönster och färgkombinationer, både svenska och utländska märken. Om man är ute efter fina märkesbarnkläder finns en jättebra sida som heter www.oiidesign.se. Priserna är relativt höga men de har ofta 50% rea och då kan man ju passa på om man är ute efter något speciellt. Jag är speciellt svag för dova och pastelliga färger i sekelskiftesstil. Jag tycker också att det är fint med unisexkläder.

På min flicka har jag mycket klänningar och tunikor inte bara för att det är fint utan för att hon har gastrostomi (magsond) och därför är det även praktiskt. Jag är även en "sucker" för fina ytterkläder, kappor, jackor, dufflar i ministorlek för jag menar, något som borde vara stort men är litet är ju helt enkelt gulligt.

Lite bilder för inspiration. Bilderna är lånade från Oiidesign.




Klänning från Emma och Malena


Kappa från Marmar Copenhagen.
Denna köpte jag. Helt underbar enligt mig
 
 
Röda accenter är så fint. Klänning från Naive

 
Supersöt kappa från Livly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar