tisdag 22 januari 2013

Vårlängtan

Nu är jag trött på vintern! Jag vill att våren skall komma och jag antar att jag inte är ensam. Dessutom är jag hemma med min sjuka lilla flicka som har hosta och feber så jag känner mig lite extra instängd. Jag har börjat fylla luckorna efter julpyntet med vårprylar. Jag är inte så där jätte begeistrad av påsken så jag hoppar på sommarblommor på en gång.

Två fina brevtyngder (på pmu i Umeå) och två blommor av porslin (Köp och sälj facebooksida) som pryder min hylla med familjefoton. De ger en föraning om sommar och gör mig glad. På hyllan har jag fler saker som jag samlar på. Fotoramar, glas- och spegelunderlägg med fina slipade mönster. Dessa brukar dyka upp på loppis för några kronor och jag kan aldrig hålla mig från att köpa dom. Fotoramarna är tyvärr svårare att hitta men jag har satt ihop en rund genomskinlig glasskiva med mönster med ett bokstöd i mässing som vips bums fungerar utmärkt som fotoram. Man tager vad man haver liksom.

Jag sörjer dock fortfarande en rund spegel med vackra mönster som hade upphängning på baksidan och fötter så att man kunde använda den liggande och hängande. Den åkte i backen när ena katten misslyckades med en akrobatisk övning. Men, men man har ju valt att ha de små liven och inte har jag "kattsäkrat" mitt hem heller. Jag har hellre mina fina saker framme så att jag kan se dom, även om en eller annan sak åker i golvet. De allra finaste sakerna får iofs bo i vitrinskåpet på långt avstånd från fumlande små tassar.


Vackra brevtyngder som aldrig vissnar



Ros och nejlika i porslin. Under syns slipade glas- och spegelunderlägg.



Glasunderlägg och brosch.
 I bakgrunden th. min mor och fars bröllopsfoto.
Tv. Min och min mans böllopsfoto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar