onsdag 20 februari 2013

Åkerbärslykta

Nu är jag på gång igen! Det var länge sedan jag lade upp auktioner på Tradera men nu är det gjort. Skåparna svämmar över och när jag ser kritiskt på det är det inte allt som jag älskar till vanvett.

Jag har lagt upp en eftertraktad ljuslykta nu som jag vet kommer till ett hem som uppskattar den mer än vad jag gör. Den har jagats frenetiskt på Facebooks köp och sälj retrosidor så jag hoppas att intresset blir stort. Den är verkligen söt och i perfekt skick.
En liten dåldis från norrlands inland.

Åkerbärslyktan. Kupan är i djuprött glas och den har en botten i mässing format som blad. Enligt källor är modellen formiven av Tore Davidsson, guldsmed i Vilhelmina. Glaskupan skall ha har tagits fram i samarbete med Reijmyre. Den finns även som hjortron och har då en vacker guldgul färg. Hjortronvarianten är vanligare än åkerbärsvarianten.

Här finns en länk till auktionen.

http://www.tradera.com/auktioner/Sinwe


 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar