lördag 16 februari 2013

Dill och Pill, ditt och datt

Jag gillar som sagt burkar askar och lådor. Jag har en speciell vurm för gamla resväskor och hattaskar i pressad papp och läder. Det är så härligt med föremål som har en historia. Just resväskor har ju sett mer, och varit på mer äventyr än man kan föreställa sig. Det känns också roligt att kunna använda gamla barnresväskor till lillans leksaker. En av dom innehåller dockkläder vilket väl är passande.

Små resväskor i leksakshyllan

En annan burk som jag gillar är min Dill och Pill av Marienne Westman, Rörstrand. Den skall nog ha teaklock men min har korklock. Ändå inte illa för en förtiolapp.

2 kommentarer:

  1. Jag hade en liten grön väska/koffert i liknande stil, fast mindre och högre, när jag var liten på 60-talet. Mamma har berättat att den brukade jag fylla med de käraste leksakerna och ta med mig när jag skulle rymma hemifrån (i 5 minuter) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller ju att rymma med stil ;)

      Radera