söndag 3 februari 2013

Kalas och loppis

Den här helgen var fullpackad med födelsedagskalas men jag har ändå hunnit med ett par loppisrundor. Idag var det Nolia som gällde. Jag var där tidigt och väntade i kö. Det var nog tur för väl inne blev det snabbt fullt och hur varmt som helst. Till slut var det så fullt att man inte kom fram till borden man ville titta på. Jag lyckades ändå fynda. T.ex hittade jag två fina gamla armband i silver och ett i guld. En vägg/fönsterprydnad, ljuslykta format som ett hjortron, en svart emaljerad kastrull och en hel massa bijouterier.

Efter loppisrundan for jag och dottern till min syster för att fira ena systerdottern som fyller år idag. Där bjöds det på gofika som alltid. Min storasyster är en riktigt skicklig tårt- och kak bagerska och vi fick mumsa på Pavlova, muffins och födelsedagstårta formad som Spongebob. Sälvklart presenterat på fina pressglasfat och kaffet serverades i servis från Höganäs, Mambo. Sedan var det dags att fara på barnkalas. Sämre kan man ju ha det på en söndag.

 







 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar