torsdag 7 februari 2013

Sammetsaskar

Jag älskar verkligen askar, skrin, lådor och burkar. Det behöver nödvändigtvis inte vara något i dom men om de ha ett syfte är det ju bra. Jag har under många år samlat plåtburkar men har efterhand avyttrat stora delar av den samlingen. Nu har jag bara kvar de finaste och de med känslomässig anknytning.

Genom mitt intresse av smycken har det även blivit en hel del smyckesaskar och skrin.
En av mina favoriter är ett rött skrin klätt i sammet både utvändigt och invändigt. Det är nött och välanvänt. I den förvarar jag några av mina käraste skatter. Den fyndade jag på Megaloppisen på Nolia ett år. Där kan man verkligen fynda om man har tur!

Eftersom jag även är intresserad av fotografi har jag köpt några fina och speciella fotoalbum. Ett av mina första Traderaköp någonsin är ett fotoalbum som även är en speldosa. Den har ett välvt lock med en bild av en flicka och hennes gäss, bakstycke av sammet, guldfärg på bladens kanter och många fina detaljer. I den tänkte jag samla fina svartvita bilder av släkt och vänner.

Jag har även fyndat ett litet fotoalbum i mörkblå sammet och fint lås. Vad jag gör med den har jag inte riktigt bestämt ännu. Kanske blir det fina bilder på min lilla tjej i den.



 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar