tisdag 26 februari 2013

Skynda fynda!

Idag tog jag en snabb tur på Myrorna och Kupan. Hittade lite otippade fynd. På Myrorna hittade jag ett jättefint brunt förkläde med vita prickar för en billig penning. En liten söt lockask i klart glas följde också med hem. I ett vintrinskåp stod en glasfigur i form av en moraklocka. Jag kände att jag bara måste ha den! Kärlek vid första ögonkastet. På väg ut såg jag en fin hatt som också fick följa med. Hatten är flätad i svart blankt material. En sådan som sitter på bakhuvudet om ni förstå vad jag menar.

Min lillasyster mötte upp och vi hämtade lillan på dagis. Sedan tog vi en tur till Kupan. Där fanns det flera fina kristallglas med etsat mönster och trevliga ovala pressglasassietter. Jag köpte en stor fin skål av handblåst glas med övervikt kant och slipad puntel. Lite likt Erik Höglund men formen är avvikande från min skål av Höglund så jag vet inte. Den är helt omärkt. Om någon känner igen det så hojta till.

Jag hittade också en Reffla skål och en servetthållare i gul glasyr. Imorgon börjar Röda korsets rea. Alla käder, skor accessoarer och textiler för 20:-, barnkläder 10:-. Även halva priset på vintageavdelningen på Mariedal och halva priset på allt på Citybutiken. Skynda fynda!


Delar av dagens fynd från Myrorna och Kupan
Supersöt moraklocka i glas.
Ni får ursäkta den dåliga kvalitén på fotot.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar