fredag 8 februari 2013

Trångt i skåparna

Jag skulle gärna bo lite större. Just nu är det inte så mycket svängrum i våra 2 rum och kök. Inte blir det bättre av att jag älskar att hitta fina saker på loppis.

Till slut blir det trångt i skåparna. Helst hade jag velat ha luftigt och fint i vitrinet med bara några utvalda saker per hyllplan. Kanske byta ibland och ha olika färgtema. Jo men det är ju en fin idé på papper. Verkligheten är en annan. Det är med stort pussel och knåp som jag klarar av att stänga dörrarna. Inte hjälper det att jag samlar på både glas och porslin och en massa annat.

En av mina samlarområden är tillbringare från Gefle men i skåpen finns även en hel del annat fint. På senaste tiden har jag hittat två godisgömmor, enligt mig nog många för att börja samla på sådana. Hur skall dett sluta? Vi får nog köpa gård på landet!



Lite väl trångt är det nog.
Om någon vet var det bruna skålarna i bakgrunden kommer ifrån, skriv gärna och berätta.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar