måndag 11 mars 2013

Svartvita fynd

Visste ni att PMU har öppet mellan 14-19 på måndagar utöver Lördagar då öppettiderna är 10-14? Jag visste att det var öppet på måndagar men jag hade inte koll på tiden. Jag kom dit strax innan 14 i hopp om att det fortfarande skulle vara öppet och fann mig nästan först i kön. Det var jag, lillan och en bunt pensionärer från en början, men fyllde på så att det blev en präktig kö vid öppningstid. Det hade jag inte riktigt väntat mig.

Jag träffade dessutom ett par medlemmar från Facebooks grupp Umeå Retro. Det är alltid lika skoj att träffa folk på riktigt som man bara pratat med över internet. Gruppen vintage- och retroälskare är stor i Umeå och verkar bara växa!

Jag fyndade ett par pressglasljusstakar i grått och ett par vita porslinsljusstakar från Gustavsberg. Fynden gick i grått, svart och vitt mestadels. Ett jättefint tyg i ylle med hundtandsmönster i svart/vitt var ett fint fynd. Helt oanvänt och hela 3 meter långt. Det kan bli en fin kappa. Ett äldre fotoalbum i superfint skick följde också med hem. Perfekt då jag beställde framkallning på en hel massa foton igår.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar