onsdag 3 april 2013

Återbruk från öppen gemenskap

Idag läste jag på Facebook att öppen gemenskaps syverkstad hade 30% på alla sina barnkläder. De syr upp fina barnkläder i återbukade retrotyger efter äldre mönster. Kläderna är jättefina och mycket välsydda. Det finns lite olika storlekar från pyttebäbis till stl 118.

Klänningar, muddbyxor, hängselbyxor, jackor, haklappar, mössor och tofflor finns i olika läckra modeller och färger. Kanske hittar du ett klädesplagg i något mönster du känner lite extra för. Det finns även söta fåglar och godor i retrotyger som passar fint som leksak eller present.

Öppen gemenskaps syverkstad har en sida på Facebook där det finns bilder på mycket av det som säljs och där kan man även få information om öppettider och nyheter. Besök även Öppen gemenskaps hemsida http://www.oppengemenskap.se/.

Jag frågade om det fanns möjlighet att få kläder uppsydda och fick svaret att det var en hel del som frågat efter den möjligheten och att det i framtiden kunde bli aktuellt. Tänk att ha ett matchande set i egenvalda tyger. Jag vill gärna ha hängselbyxor, jacka och mössa i ett retroset till min lilltjej. Det skulle vara så gulligt!

Rean gäller idag och imorgon så passa på alla ni som älskar retro och inte själv orkar, kan eller vill sy. 

 
 
Jättefina byxor med breda muddar.
 
 
Hängselbyxor i olika storlekar, färger och mönster
 
 
Gulliga hjälmmössor till retrobäbisen. Den orangea är min favorit.
 
 
 
Söta små skor åt de minsta
 
 
Denna karamell fick följa med hem. Lillan blir fin i denna till sommaren.
Fint tyg va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar