lördag 20 april 2013

Lördagens fynd

En liten tripp till PMU blev det idag. Var långt före i kö och var inte snabb nog på en hel del saker. Någon snappade upp en "Pärlan" ljuslykta mitt framför näsan på mig bland annat. Hade engentligen tänkt fara förbi Korskyrkan som också hade loppis idag. Enligt skvaller var det ganska lång kö och finfina priser så det var synd att jag inte hann. Lillan fick feber inatt och senare skall jag på kalas. Min systers äldste son fyller 18år idag. Stort Grattis! Lite roliga prylar blev det i alla fall.
 
 
Två söta "Mina första år" med söta illustrationer innuti.
De kanske jag säljer för min flicka har redan en sådan.
Ett fotoalbum med häftig färg och roligt mönster.

 
 
Set i aluminium och trä. Kastrull, kaffekanna och stekpanna till Lillan.
 
 
Två gömmor i glas med kork från Kosta. Den ena lite större än den andra.
Undrar vad det är tänkt att ha dom till.
 
 
Systersonen som fyller 18år får presentkort och blommor.
Jag kan inte låta bli att ge bort något "Gammalt" så han får den turkosa vasen också.
 
 
Träffade en medlem i Umeå Retro på Facebook också. Hon hade denna fina kappa i kundvagnen som hon överlät till mig. Vilken tur att hon visste att jag älskar barnjackor som ser ut som kläder för vuxna. Löstagbar vit krage och underbart snitt bak. Tack Lisa!
 
 
Snittet bak. Så himla fin. Liiite för stor ännu.
 








 



 





 

 
Förkläde med äpplen, päron och chilifrukter. Nött men sött!
 
 
Surprise surprise, en handväska. Det trodde ni inte va? Helt oanvänd.
 
 
Liten brosch i silver. Hopplöst oputsad men det fixar jag sedan.
Den har en massa fina stämplar som jag inte kollat upp ännu. 

2 kommentarer:

  1. Kan gömmorna vara menade till salt, socker, kryddor? Jag vet att Iittala har gjort ströare med samma system. Fina fynd allihopa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske det. Den har en liten öppning längst upp i toppen så det skulle kunna vara ströare av något slag.

      Radera