måndag 13 maj 2013

Åtråvärda tyger

Åh det finns så mycket vackra tyger och jag vill ha dom allihop. Jag surfar runt på Tradera ibland för att kika vad som finns. Jag håller ögonen uppe efter ett par speciella som jag bara superälskar! Ett av dom är formgivet av Toni Hermansson. Jag vet inte vad det heter men jag har ett påslakan i mönstrets gröna färgställning som jag bara älskar. Jag hittade det för en tjuga på loppis och när jag började leta efter åtminstone en till fick jag klart för mig att det inte bara var jag som älskade detta mönster. Man hittar dom sällan billigt om man säger så. Jag har sett mönstret i brunt och var det rosa nyanser också?

 
Jag följde en auktion på tradera med ett oöppnat set med örnogtt och påslakan men fick snabbt inse att min börs inte var djup nog. Slutpriset den gången blev 630:- (!).  
 
Igår vann jag ett sött tyg för långt billigare peng på tradera. Detta röda tyg med vita kaniner.
 
 
Ännu ett tyg jag gärna skulle vilja ha är detta fina tyg med duvor från Finlayson. Jag har sett det i rosa färgställning också. Finns på Tradera just nu. Här är auktionen.
 
 
Ännu ett kanintyg som jag verkligen gillar. Detta tyg med söta kaniner finns med flera olika bakgrundsfärger, rött, brunt, blått och grönt. Det är formigvet av Ulla Ericsson Åström och finns också på tradera just nu. Här är auktionen.
 
 
Det finns så otroligt mycket vackra tyger och detta är bara ett axplock av de jag gillar lite extra mycket just nu. Det kan bero på att jag har en liten flicka hemma och allt har en tendens att bli färgglatt och gulligt. Underbart och barnsligt härligt helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar