måndag 27 maj 2013

Marknadsdag i Sävar

Igår var det Sävar marknad och morsdag. Härligt solsken men blåsigt. Jag kommer ihåg hur det var när man var liten. Marknader var så spännande och det vankades alltid något gott och kanske en leksak av sin mor och mormor. Den upplevelsen vill jag gärna ge min dotter också. Hon verkade trivas i retrovagnen, inbäddad i en filt. Lite reserverad över mängden människor och intryck men blev överlycklig öven den lilla ringen med vit sten och den rosa handväskan med blomma på. En söt klänning med romantiska blommor fick hon också av sin mormor.
 
 
Tuff brud provar glasögon
 
 
Vi besöker Kupan i Sävar. Liten butik med mycket humana priser. Det är inte öppet så ofta (Lördagar?) men då jag lyckats passa in ett besök har jag alltid fyndat. Så är fallet även denna dag. Ett paraply med vackert bakelithandtag och ett madrassöverdrag i brunt och vitt retrotyg samt ett par barnkläder fick följa med hem.
 
 
Det var några fläckar på tyget som jag skall försöka få bort med den flytande galltvålen som jag köpte på marknaden.


Elegant paraply med Lång "hals" och krökt handtag i svart bakelit. Fodralet är lagat med själva paraplyet är felfritt. Det diskreta mönstret går i olika grå nyanser. Jag kan omöjligen låta bli att köpa gamla paraplyer när de är i fint skick och kostar en tia. Jag har flera stycken.


Underbara sommar.
 
 
 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar