tisdag 28 maj 2013

Retro dockvagn åt Lillan

Idag gjorde jag min lilla tjej lycklig. Jag inhandlade en dockvagn av Mikael Söderlind som har den lilla butiken Pryl 1900 som han driver från sitt garage i Holmsund. Dockisen är röd med diskreta rutor och har vit spets vid suflettens öppning, vitt handtag och vita däck.
 
Var den kommer ifrån och vem som tillverkat vet jag inte. Enligt tidigare ägare är den från 60-talet och det tycker jag verkar stämma med stilen. Jättefint skick utom en liten skada på den vita plasten på handtaget och sprickor i plastrutan på locket.
 
 

Somna nu lilla dockan.
 

 
Båda jag och lillan gillar den

 
Det blev lite annat som följde med från Pryl 1900.
Ett par gardinlängder från 50-talet i grått och gult.

 
Mikael hade fått in en hel drös med mönster. Dessa kunde jag inte lämna kvar.
Söta mönster på barnkläder från 50-70-tal



 
Det är bara att sätta igång och sy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar