söndag 19 maj 2013

Sömnads söndag

Idag har jag äntligen tagit tag i skötväskan till retrovagnen. Det blev inget av de tyg som jag visat i tidigare inlägg utan detta vackra från Borås Wäfveri. Brun botten och stor blomma i olika orangea nyanser. Detta köpte jag från en Facebbok grupp och kände på mig att det skulle passa bra. Jag är riktigt nöjd!
 
 
 

Biten tyg var så passande i storlek att jag bara behövde klippa bort en bit på vardera sidan blomman. Sömmen hamnade på baksidan så blomman syns. Jag vände väskan ut och in och sydde av hörnen så att botten blev platt.


 
Det ser lite mer arbetat ut och väskan hänger snyggare när det är saker i den tycker jag.


Av restbitarna sydde jag ett axelband. Jag har inte satt fast den på väskan ännu för jag tänkte köpa ringar och kanske karbinhake i metall till den. Det blir nog snyggt att matcha kromet på vagnen med detaljer på väskan.
 
 
För ögonblicket smids det planer om en loppis den 9/6 där det kommer att säljas massor med fina saker. Det blir mycket retro och vintage men även annat smått och gott. Vi blir flera loppisrävar som rensar och säljer lite av vårt överflöd så passa på att fynda. Håll utkik för annonsering och affischer kommer framöver.

4 kommentarer:

  1. Blev ju hur läckert som helst, supersnyggt och passar vagnen till det bästa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var tur att du hade ett så snyggt tyg som jag fick köpa av dig!

      Radera