onsdag 12 juni 2013

Fynd i blått och grönt

Efter jag hämtat lillan på dagis tog vi en liten tur på Kupan. Där hade de flyttat om på hyllorna bland prylarna och vintageavdelningen var stängd för omskyltning. Man kunde snegla över de avgränsande skynkena och det ser ut att vara fina saker där inne. Jag kan tänka mig att de öppnar avdelningen på lördag då det är Vintage Party.

Jag hittade mina första Pärlan ljuslyktor, två stycken av den mindre varianten i blått glas. Jag hittade också två barnmönster på mössor och hängselbyxor. De är öppnade men aldrig använda. 5:- st är ju ett riktigt fynd. Dagens textila fynd var riktigt lyckat. Ett par klarblå hängselbyxor i Lillans storlek. Utställda ben och sydda pressveck. Hon gillar dem skarpt!





Måste också visa de underbara gardinlängderna som jag köpte av Elin Pettersson när vi hade vår loppis i söndags. De skall bara strykas och så skall de upp i vardagsrummet. Jag tycker att det är fantastiskt snygga! Halva bredden syns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar