måndag 17 juni 2013

Loppisfynd från Norum

Igår besökte jag och min lillasyster L-J:s Loppis Norum. Hon har öppet Lördag-Söndag 11-17 eller efter överenskommelse. Hon har allt prismärkt och instoppat i påsar. De flesta sakerna har hon koll på vad gäller pris och designer. Andra saker har hon mindre koll på, vilket är tur för annars är det svårt att fynda där.
 
Hon har två hus med prylar som hon säljer. Hon följer också efter en när man går runt och kollar, kommer med förslag på vad som är bra fynd. Hon visar sina favoriter en och två gånger med samma säljsnack. Jag fick förklara för henne att jag skulle säga till om det var något jag underade över. Annars hade hon nog hängt över min axel för att ge vänskapliga förslag. Hon förklarade att hon tyckte att det var så roligt med besök. Vi hade med oss en del därifrån och hon var inte alls omöjlig att pruta med.
 



Mycket prylar av alla de slag


 Hus nummer två fyllt med saker
 
 
Fina retroskor. Lillasyster hittade två par.
 
 
 
Skitsnygg plastmatta men den var lååång och uppremsad i ena kanten.
Alldelens för mycket jobb för min del.
 

 
Detta fick följa med hem. Husbyggsats i trä med plastfönster från tidigt 70-tal. Soldater, Cowboys och indiander samt en och annan kaktus. Plast i olika färger märkta "Made in China". Fjäderprydnad i lila och filtprydnad i svart avsedda för hattar. Jag fick senare veta att hon är syster till David som har Stenfors Loppis och Antik i Ånäset. Se där, det visste jag inte. Jag brukar besöka honom ett par gånger per år och han är alltid trevlig och har ordnat och fint i sina lokaler.

2 kommentarer:

  1. Ser du tapeten baki skorna? den hade jag gärna skalat..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå den gick mig icke förbi! Vansinnigt tjusig.

      Radera