söndag 23 juni 2013

Midsommarfirande i Retrohem

Midsommaren firades i stugan. Det var ett traditionellt firande med dans runt midsommarstången, lekar, godis, lotterier och god mat. Vår stuga ligger vid havet och används av hela familjen. Min mormor och morfar köpte och byggde ut den. Den ligger inte långt från min mormor och mammas barndomshem så man kommer liksom tillbaka till rötterna varje gång man vistas där.

Det var ju ett underbart väder som vi norrlänningar fick uppleva. Solen sken och humöret var på topp. Jag passade på att ta några bilder på stugan och dess innehåll. Mycket av prylarna som finns där har mormor skaffat, nya eller från loppis och auktion. Det var med henne jag gick på auktion för första gången. Jag kom till och med ihåg vad jag ropade in. En sidenscarf i vitt och grått med en ros på, den har jag fortfarande kvar.

 
Majstången får fina gröna kläder


Dans runt stången.

 
Lillan med sin morfar. Jordgubbar är gott





Yngsta systersonen skymtar i spegeln.
Hängaren med tre små krokar är en favorit.


"Till pensionen" Inte allt för långt ifrån sanningen.


 
Lillan läser Serietidningen Larson!
Bakom hänger en bonad som min mormor målat.
"Glädje sprida blommor små i vår egen lilla vrå"


Tro hopp och kärlek i bemålat gjutjärn.


Bloggen har haft mer än 15 000 besökare! Det känns jätteroligt att ni tittar in här på bloggen. Glad sommar alla retrolovers!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig midsommar ni hade. Och stugan...den är toppen!

    SvaraRadera