fredag 14 juni 2013

Rockabilly baby

Imorgon är det Vintage Party på Röda Korset på Mariedal. Jag tänkte gå och ta med mig lillan. Då är ju frågan vad vi skall ha på oss. Härom dagen hittade jag ett par helt oanvända Levis 501 hängselbyxor med korta ben i helt rätt storlek på Myrorna. Den tillsammans med en skjorta från 60-talet med söta röda hundar, röda skinnsandaler, vita knäsockor och röd rosett i håret får det bli. Då har jag i alla fall Lillans outfit klar. Det blev lite rockabillykänsla på det hela. Jag provade det på henne och hon var så söt att jag inte kunde låta bli att fota henne. Efteråt ville hon inte ta av sig de röda sandalerna på hela kvällen. Jag förstår henne, hade de funnits i min storlek hade jag inte heller velat ta av mig dom.





Med en frammåtknuten scarf och dockvagn blev hon ju inte lite söt, dockmamman.



Nu skall du sova lilla dockan!



Men innan Vintage Partyt skall jag spelleda Rollspel på Minikonventet Alla kan spela.

Detta är ett litet utdrag från äventyret som jag skall spelleda.

Äventyr
Detta är ett specialskrivet scenario bara för Alla kan spela. "Under en storm tvingas spelfigurerna som är ute på resa ta skydd på ett värdshus i närheten. Det visar sig bli inledningen på ett spännande äventyr där spelfigurerna håller världens öde i sina händer..."
Inga förkunskaper krävs.
Äventyr är ett sagospel/rollspel avsett från sju år och uppåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar