söndag 30 juni 2013

Wheels i Umeå

Igår var den årliga träffen för motorintresserade i Umeå. Wheels är ett uppskattat arrangemang i Umeå som alltid drar många besökare. Under cruisingen genom staden står det flera tusen personer längs vägarna för att beundra, förfasas, fotografera och hejja på.  Jag har förstått att många som är intresserade av bilar också är intresserade av hela livsstilen. musiken, kläderna, barnvagnarna ect. När man rör sig på stan under denna dag får man se och njuta av många fina uppklädda kvinnor, män och barn.
 
Jag är själv inte så otroligt motorintresserad men uppskattar äldre bilar och tycker att det är intressant. Min pappa har en gammal Ford Anglia och jag äger faktiskt en Volvo Amazon fyradörrars från början av 60-talet. Den är dock i ganska dåligt skick och behöver bland annat ny lack.
 
Jag var inte på Dragonfältet under själva uppvisningen och biltävlingen men jag antar att man skulle ha fått sig en hel del vintage och retro till livs om man varit där. Jag och min man åt på Restaurang Gandhi på Rådhusesplanaden. Turligt nog gick cruisingen förbi alldelens utanför så vi fick underhållning till maten, som förresten var väldigt god. Vi gick också ut och kikade på stan innan våran bio började. Det blev Star Trek- Into Darkness, som vi båda tyckte var riktigt bra.
 
Så här står det på Wheels Nationals Hemsida
 
Wheels Nationals Norr är en mycket uppskattad träffpunkt för hela Norrlands motorintresserade. Vi håller till på Dragonfältet som tidigt på morgonen fylls av glänsande amerikanska vrålåk och gamla klassiker. Besökarna deltar i omröstning av träffens vackraste bil och under hela dagen uppträder och underhåller populära lokala band. På kvällen fortsätter träffbesökarna till centrala Umeå för traditionell cruising i staden.
Wheels Nationals galleri med bilder från förra årets träff.
 
 
Bilder på vackra bilar. Rådhusesplanaden och Storgatan.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar