måndag 15 juli 2013

Bloggutmaning: Mina klockor

Jag hakar på en bloggutmaning bland retrobloggare. Vi skall visa upp de klockor som vi har. Det är roligt med sådana utmaningar tycker jag. Man får liksom ett samlat tema där man får en inblick i ett område hos olika bloggare samtidigt. Eftersom jag är specialintresserad av smycken så blir det många armbandsur men en väggklocka har jag också. De är för det mesta fyndade på loppis men en av dem är ett kanonfynd från Tradera. Ett chansköp på en auktion med dålig bild och och fel rubrik gav mig min finaste klocka.
 
 
Guldklocka med mekaniskt urverk fyndat på tradera. Pärlemorboett.
 
 
Mekaniskt armbandsur, gulddoublé. Min vardagsklocka.
 
 
Roligt armbandsur med målade porslinspaneler.
 
 
Man trycker på en knapp och klockan visas.
Mekaniskt verk men lite sämre kvalitet
 
 
Made in Hong Kong. Digitalt armbandsur.
Utan batteri för ögonblicket. Commander, 80-tal
 
 
Mannens silverrova. Inte min men värd att visas ändå.
 
 
Väggklocka i porslin. Fyndat på loppis. Me like!

Andra bloggar som antagit utmaningen
Porslin och nostalgi
Den lilla dockan
form 55
Loppislistan
Hejaida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar