tisdag 2 juli 2013

Leksaker från Brio

Dagen var fullspäckad. Jag och lillan var på språng från 08.00 till 17.00. Mellan alla måsten hann vi shoppa på PMU. Vi träffade flera av medlemmarna från Umeå Retro som också var ute efter lite shopping. En vän till mig fyndade bland annat två fina vågar från Kockums och en teakbokhylla med skjutdörr i glas. Ett riktigt fynd!

Själv hittade jag tre fina leksaker från Brio. En liten tax som tyvärr var svanslös, en clown i form av runda klossar som träs på pinne och en "pecking hens" i jättefint skick. Både clownen och hönorna har fortfarande etiketten kvar. Jag tycker mycket om Brios leksaker som är färggranna och pedagogiska. Lillans favorit var nog hönorna och jag måste hålla med henne. Det är en brioleksak som jag inte sett så ofta heller.

Efter PMU tog vi en tur till Biltema och köpte ett tält. Vi skall tälta ett par nätter när vi reser söderut i sommar. Då kom jag ihåg att köpa byggplast, eller skyddsplast kanske det heter. Jag har fått ett tips om att man kan använda sådan plast för att rita av mönster. Lätt att lägga på existerande mönster, eller kläder för den delen, och rita av för att sedan klippa ut. Enkelt även att spara och använda igen. Det skall prövas snarast!




 
Fina va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar