torsdag 11 juli 2013

Nu är klänningen färdig

Äntligen har jag hittat tid för att göra klart klänningen. Och jag har bestämt mig för att använda klänningen som jag vann från Emmy Design på ett av bröllopen. Vilken av dem som jag kommer att ha på fredag har jag inte bestämt.

Jag är riktigt nöjd med min hemmasydda skapelse. Jag har också en svart underklänning som jag sydde till min bröllopsklänning. Den har tyll längst ned så den ger lite volym till klänningen. Det kommer att passa bra även till denna klänning.

I slutet av sommaren åker vi till Stockolm och sedan till Norrköping några dagar på semester. Känner mig redan peppad på att besöka en massa bra loppisar nedöver. Jag har börjat bearbeta min man, "Jag KOMMER att stanna om det står en loppisskylt vid vägen" och han verkar helt ok med det. Tur att vi har en combi och att det är jag som kör! Har ni tips på någon loppis som man bara måste besöka så hojta till!
 
 
Så här blev det. Upptäckte också att det inte var så enkelt
 att ta en helkroppsbild utan stativ så ni får hålla till godo.
 
 
Svart snedslå runt ärmar och urringning
 
 
Jag gillar fickor så det fick det bli.
 
 
 
Klänningen från Emmy. Bilden gör den inte rättvisa.
 
 
Fjärilsärm
 
 
Fina detaljer. Hon kan sina grejjer den där Emmy. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar