måndag 23 september 2013

Barnklänningar i retrotyger

Ibland har man tur. Idag såg jag att någon sålde flera barnklänningar sydda av retrotyger på en av Facebooks köp- och säljsidor. Jag säljer mest på dessa sidor nu för tiden men ibland kan man bara inte låta bli! Det blev tre klänningar i gröna toner, en långärmad och två förklädesklänningar. De är jättefina och mycket välsydda. Det är ju många som är skickliga på att sy barnkläder och har egna märken. Dessa var också märkta med tillverkarnamn. Två har märkningen "Retrostuff" och en "Snork". Efter att ha googlat på Retrostuff hittar jag en kvinna som har denna blogg och jag antar att det är hon som sytt dem. En sökning gav även resultat på Snork. En hemsida med egendesignade retroinspirerade kläder från Snork finns här.

Jag bara älskar grönt och rosa tillsammans så jag blev något nöjd över dessa klänningar till lillan. Textilen kommer säkert från retro påslakan. Jag känner igen tyget i den översta och självklart den nedersta som jag bara älskar.

 
Snork. Långärmad klänning i grönt, rosa och vitt.
 
 
 
Två klänningar från Retroftuff.
Den nedersta är i ett av mina favorittyger av Toni Hermansson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar