måndag 9 september 2013

Umeå Retromarknad: En rapport

I söndags var det Umeå Retromarknad i Obbola Folkets Hus. Jag var där i egenskap av säljare i år. Jag hade även med min man som medhjälpare. Vi stod bakom två bord med en roliga, fina och tuffa saker. Allra roligast var nog att gå runt och prata med de andra säljarna och se på deras fina saker. Vissa har man ju pratat (skrivit) med på Facebooksidan Umeå Retro tidigare, men aldrig träffat.

Klockan 11.00 öppnades portarna och människor vällde in. Oj vad mycket människor som var köpsugna. Artiga, pålästa och trevliga var dom varendaste en. Jag fick vid flera tillfällen påpeka att de kunde pruta, annars var de få som gjorde det. Vilken ruljans. Det var tur att vi var två. Tiden flög förbi och det glesnade på borden. När klockan var 15.00 var det slut på försäljningen och vi plockade ihop det som var kvar. Nöjda och glada med mersug. Nästa år är vi med igen!


 
Vi sålde damhattar och många passade även på att kolla sminket
 
 
Härligt rött på vårt bord
 
 
Självklart var man klädd i retro.
 
 
Bredvid oss stod Ann Louise Klasgren Flatbacke
som hade mycket fina saker på sitt bord.
Dessa koppar med gula rosor föll mig på läppen men
barntallriken och de glittrande bältena var inte heller dumma.
 
 
 
 
 
Anna Hammarström som har bloggen ljuva50tal var en av arrangörerna.
 
 
Dignande bord med läckerheter
 
 
 
Jenny Karlsson (t.v) har bloggen Tanten på auktion
och var min bordsgranne för dagen.
 
 
Härliga färger och former
 
 
 
Hon hade med sig ruskigt fina lampor, bland annat.
 
 
Vilken färgsprakande prakt! Elin Petterson har bloggen Retrougglan.
Visst är dom häftiga, hennes ugglor!
 
 
Men Elin hade mycket annat fint också.
 
 
 Antikhandlare Ann-Kathrine Salomonsson och
Olof Salomonsson har bloggen S:t Olovs Antik o Retro Blogg
 
 
De hade med sig möbler och inredning.
Vid dagens slut var nästan inget kvar!
 
 
Mikael Söderlind har butiken Pryl 1900.
Hans bord var översållade med bland annat härliga tallrikar av olika slag.
Jag fick hålla händerna bakom ryggen!
 
 
 
Malin Wiktoreng hade kanske den klädställning som
bar mest den dagen. Många kilo vackra kläder!
 
 
Många fina burkar hade hon också
 
 
Åh vad fina barnkläder. Vilken skatt, Frida Björkelid!
 
 
Lisa Selge och Joakim Olsson hade dessa vackra ting
 
 
Porslin!
 
 
Finfina prylar..
 
 
och textilier..
 
 
vackra galgar
 
 
Årets utställare Umeå Retromarknad
 
 
Bilder på våra besökare
Mitt bakhuvud med min snygga hatt fastnade på bild.
 
 
Jag har inte hört någon uppskattning på hur många som kom,
det hade varit intressant att veta. Många var de i alla fall.

6 kommentarer:

  1. Så vackra bilder! Jag tar gruppbilden härifrån ist eftersom jag inte verkar få den till min mail :) Du lyckades tom ta en bra bild på mig! Det är ingen enkel sak att göra ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick du den inte på mailen? Ja det är bara att ta.

      Men det var ju inte speciellt svårt att ta en bra bild på dig. Jag lyckades ju på första försöket ;)

      Stort tack för att vi fick delta i ett mycket trevligt och lyckat arrangemang.

      Radera
  2. Men hjälp vad roligt! Och vad mycket fina saker. Synd att man bor såååå längt därifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var dunderkul. Ta en retroresa till oss nästa år!

      Radera
  3. Åh, du har förstås inte kvar den röda äggklockan?!

    SvaraRadera