fredag 11 oktober 2013

Byteslördag och loppissöndag

Imorgon lördag anordnar Kulturstorm, Röda Korset och ABF klädbytardag. 12-15 på Rådhusesplanaden 10-12, Röda Korset City. Istället för att gå ned till Röda korsets lokaler går du upp för trappan på höger sida av hissen. Jag har aldrig varit på bytardagar någon gång i vuxen ålder. På ungdomens glada 70-tal arrangerades dock bytardagar två gånger om året i byn jag kommer ifrån. Jag tror att fenomenet är på uppgående.

Idén är ju verkligen föredömlig! Byt dina kläder/saker som du av en eller annan anledning inte vill ha längre till saker du vill ha och behöver. Alla vinner på det, du som ger, du som tar, miljön och allas börsar. Om det blir något över skänks det till Röda korset.

Jag har varit och lämnat in några skor och halsdukar som jag rensat ut och i gengäld fick jag en biljett med tillgodo för tio plagg. Man ger en och får en, genialt!

På söndag 12-15 är det loppis på Umåker. Det ser jag fram emot. Av olika anledningar har jag inte lyckats ta mig iväg på någon stor loppis på sistone. Det är även loppis på Universum mellan 13-16, Campusloppis. Det känns inte lika angeläget för mig så jag vet inte om det blir ett besök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar