torsdag 24 oktober 2013

Emilbrallor åt lillan

Nu är mitt syprojekt klart. Det blev ett par helfodrade hängselbyxor i brunt manchester med foder, bröstficka och knälappar av tyg med motiv från Emil i Lönneberga. Det var roligt att prova på applikationstekniken och det kommer jag att göra igen. Jag valde också att sätta muddar i benslutet eftersom det är så praktiskt i vintertider.
 
Om jag hade gjort det igen hade jag placerat bröstfickan högre upp och lapparna högre upp på benet. Som vanligt har jag tagit i med storleken också. Benen är för långa. Men, men, bättre för stora än för små. Jag blev riktigt nöjd i alla fall och det blev dottern också.
 
 
Ni får uräkta den urusla fotokvaliteten, taget med mobiltelefon.
 
 
Så här ser dom ut på lillan. Som sagt lite långa ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar