onsdag 9 oktober 2013

Ny gammal vagn?

Efter retrovagnsträffen har ett sug uppstått. Jag vill ha en till retrovagn! Jag har inte gått igång på alla cylindrar med Brion som jag har nu. Mest på grund av att den saknar sufflett. Annars är det en jättefin vagn i bra skick. Jag lade ut en sökesannons på Blocket som finns här.

Så här skrev jag:
"Sittvagn med sufflett från 60- 70- eller 80-talet önskas köpa. Gärna i gott skick. Helst combivagn med både sitt- och liggdel. Jag är också intresserad av att köpa fräscha retro barnkläder och prylar."

När man ändå lägger in en annons kan man ju efterlysa lite sköna barnkläder och prylar tänkte jag.

Det har redan ringt tre stycken men ingen av dom finns i Umeå. En av den hade en Brio Exklusiv från början av 80-talet, men hon hade ingen bild ännu och hon visste inte om sittdelen hade sufflett. Liggdelen var i blå sammet och sittdelen röd (!). Jag väntar och hoppas. Vad jag har hört är fjädringen fin på 80-talarna och den hade visst stora däck, vilket jag tycker är snyggt.

En annan hade en brio från 70-talet. Även den en combivagn med liggdel och sittdel med sufflett. Väntar på bilder som förhoppningsvis kommer ikväll.

Nu måste jag ha lite is i magen och vänta. Det kan ju komma en drömvagn till mig. Som en Emmaljunga spak från mitten av 70-talet med typ ärtgrön eller röd sittdel. Det skulle inte göra ont!

 
Jag bjuder på bilden på mig och lillan i Brion igen.
Foto Hanna Eriksson
 
Hittar jag en vagn som jag vill köpa så säljer jag nog Brion. Jag har tyvärr inte utrymme för hur många vrålåk som helst.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar