söndag 6 oktober 2013

Vi är med i tidningen

I går var reportaget om retrovagnar med i tidningen, VK Weekend. Jag och lillan var ju med där. "Retrovagnar rullar igen" Reportaget var trevligt och det var fina bilder. Tyvärr var trycket i tidningen dåligt, men man kan ju läsa och se bilderna på nätet. En länk dit finns HÄR.

Vi blev omnämnda som "Retrovagnsfolket" vilket är ett uttryck som jag aldrig hört förut men det fungerar väl egentligen. Reportern nämner också "Retrovagnsgruppen" som egentligen skall vara gruppen "Retrovagn" på Facebook. Om man är intresserad och vill gå med i den kan det rätta namnet göra det enklare att hitta dit.

Jag lånar bilderna i repotaget. Foton tagna av VKs Hanna Eriksson

 
Sofia Nyberg med Son
 
 
Linda Roman med Son
 
 
Emma Skog med barn
 
 
Malin Wiktoreng med Son
 
 
Retrovagnsfolket
 
 
Lisa Selge och Joakim Olsson med son
 
 
Anna-Karin Anens med son
 
 
Och så vi då
 

Dessutom verkar det ha uppstått en diskussion om retrovagnens vara eller icke vara. Våra snygga vagnar verkar visst sticka lite i ögonen på vissa. Dock måste jag inlägga att vi som kör retrovagn har gjort helt klart för oss att vagnen inte är riskabel för våra barn att åka i. Vår första prioritet är våra barns väl och ve som alla föräldrar. Personligen väljer jag retrovagn för att den är mer hållbar än moderna vagnar (har hållit fint i 40 år) de är snyggare än moderna vagnar och de tillför ingen extra belastning på vår miljö. Vad gäller gamla material och dess giftighet så är jag inte orolig över min vagn som består av krom och bomullsmanchester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar