onsdag 6 november 2013

Såld på gult

Kupan och Myrorna fick ett besök igår. Det blev en del textil och några barnprylar. Det var ordentligt påfyllt både på kupan och Myrorna så det var riktigt roligt att rota runt.

På kupan hittade jag lite barnkläder till en vän som skall få barn. De kom inte med på bild då de överlämnades på en gång. På Myrorna träffade jag och lillan min lillasyster och vi hade tillsammans fulla varuvagnen med oss till kassan. Hon hittade bland annat en kyrka med speldosa och lampa för en överkomlig peng.

Jag hittade en tavla i lergods med husmotiv, ett gul/vitrandigt påslakan, textil med naturmotiv i brunröda toner och ett litet örngott med 20-talsdamer. Jag hittade också tre fina barnmössor. En med svans som ser ut som en jag hade när jag var liten. Efter lite övervägande en får svansmössan stanna och de andra säljer jag nog. Jag är inne i en gul period just nu och funderar på att sy något fint till lillan av påslakanet. 20-talsdamerna skulle passa fint som matchning.

 
Lurvmössa mad svans
 
 
Ett gäng mössor i superfint skick
 
 
Textil
 
 
Lertavla märkt Gabriel Sweden
Jag brukar inte gå igång på dessa men just denna var superfin
 
 
Glöm inte att det pågår en tävling på bloggen. Gå in HÄR för att tävla om de två böckerna Reseguide till 50-talet samt Nya Reseguiden till 50-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar