tisdag 3 december 2013

Julpyntat

Nu har jag äntligen julpyntat lite. Plötsligt blev det mycket mysigare här hemma. Jag har ärvt några ljustakar av mormor och morfar som jag tycker mycket om. De får pryda fönsterna i jul. På kupan hittade jag också två söta fönsterprydnader. Klistermärken med känsla av blyinfattade kyrkofönster. De hittade sin plats i köksfönstret.

Några små tomtar i porslin står på skänken. Jag är inte en så stor tomteälskare men några små går ju bra. Det blir extra roligt om de har lite tokigt utseende. På skänken står också Bertil Valliens godisgömma i klarglas. Den blev fin med polkagrisar i olika form och färg.

Nya gardiner har kommit på plats också. Gröna ullgardiner med snirkliga mönster köpta på kupan i vardagsrummet och godisbutikskänsla i köket med snedrandigt rödvita. De är köpta på en av Facebooks köp- och säljsidor för retrotyger, och fanns bekvämt nog i Umeå.

Mer julpyssel blir det framöver. Dessutom ingår jag i retrobloggarnas julkalender i år så håll utkik. Ni kommer även att få länkar till de andra julkalenderinläggen där det utan tvivel kommer att finnas ett och annat julfint med retroanknytning.

 
 
 
 
 
 

1 kommentar: