torsdag 19 december 2013

Sytok

Tråden till min overlockmaskin har kommit därav den relativa bloggtystnaden. Jag är djupt nedgrävd i ett sydike. Jag läser mönstertidningar, mönsterböcker och surfar sysidor på Facebook. Jag är hooked.
 
Jag måste säga att jag inte syr allt i retrotyger utan jag, håll i er...
 
köper NYTT tyg!
 
Det finns så mycket fina tyger som inte finns i de vanliga affärerna. Dessa handlas det friskt med på facebook. Inte är det billigt heller.
 
De som syr åt sina barn nu för tiden gör det (oftast) inte för att spara pengar eller för att det inte har råd med affärsköpt. Så kanske det var för en generation sedan. Nej, dessa plagg kostar oftast mer än om man handlar på H&M och tar en massa tid i anspråk. Men roligt är det. Jag känner mig riktigt nöjd med min insats och dessa plagg blir julklappar till lillan.
 
 
 
Lite retrostil på mönstret i alla fall.
Mönster från en bok som heter Heilt Spesiell og Jubel 
 
 
Vintermotiv. Mönster på tunikan ovan och leggingsen
nedan kommer från en mönstertidning, Ottobre Barn.
 
 
Randigt och hundtandsmönstrat i svartvitt
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar