tisdag 9 september 2014

Ny retrovagn och stora nyheter

På retromarknaden i söndags sålde jag en röd Emmaljunga och i dag köpte jag en röd Emmaljunga. Dessutom kostade den lika mycket som jag sålde den andra för. Har jag blivit nipprig, undrar ni nu kanske? 

Nej jag bytte bara lite. Jag såg en vagn på facebooksidan Umeå retro- köp och sälj, som jag verkligen gillade. Som tur var fanns den i Umeå så jag kunde fara och kika på den. Jag slog till då den såg jättefin ut. Stora hjul fint gung och inte ett dugg solblekt. Modellen kallas Princess och är från början av 80-talet. Lock finns också men säljaren hade glömt den och jag skall få den vid senare tillfälle. Nu måste jag bara hitta två krokar till den så att jag kan hänga skötväskan på den. 


Snygg va? Jag har en åkpåse i exakt samma vinröda färg också.


Ni kanske undrar varför jag köper liggvagn när dottern är så pass stor. Jo nu är det så att vi får tillökning i januari/februari så en ny retrovagn känns helt rätt. 

Nu får man ju möjlighet att ännu en gång frossa i små söta retrokläder. Till exempel dessa söta mössor som jag hittade på Myrorna. 


Denna är repro och söt som socker.


Ett stycke samemössa i ullkläde och flanellfoder. 
Den ser helt oanvänd ut. En liknande hade jag som liten.


4 kommentarer:

  1. Åh, vad kul med tillökning! Spännande! Vagnen ser jättefin ut tycker jag som annars inte brukar intressera mig så mycket för retrobarnvagnar. :) /Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir jätteskoj. Vi är nöjda med vagnen, förutom att den är snygg så har den lite högre handtag så mannen blir nöjd

      Radera
  2. Grattis!!! Kul med en liten till. Det var en riktigt fin vagn du har hittat. Jättefin färg var det på den. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Ja den är riktigt mörkröd och jag gillar verkligen de stora hjulen.

      Radera