lördag 22 november 2014

Bloggutmaning: Teknisk retropryl i hemmet

Jag har, tillsammans med flera andra retrobloggare, antagit utmaningen att skriva om en teknisk retropryl i mitt hem. Efter en stunds funderande hamnade jag vid mitt andra stora intresse för ögonblicket, sömnad. 

För ett tag sedan inhandlade jag denna skönhet på min lokala Röda Korsetbutik i Umeå. Det stod att den inte var provad men jag slog till. Jag har redan en hushållsmaskin och en overlockmaskin men jag har hört så mycket bra om just Husquarna 2000 att jag inte kunde låta tillfället gå mig förbi. Jag vill ha en stark maskin med många fina sömmar och allt följde med, instruktionsbok och alla de "mönsterrattar" som skall finnas. Dessa byter man på baksidan för att få olika sömmar. 

Väl hemma satte jag mig för att prova maskinen. Döm om min förvåning när maskinen började gå baklänges! Antiklimax. Nu väntar service och en del reservdelar måste tillkomma. Förhoppningsvis får jag (läs serviceman/kvinna) rätsida på maskinen som är en riktigt bra maskin....om den går framåt.




Tröjan som min dotter bär har jag sytt av tyg som jag fyndat på loppis för en billig peng. Tyget gav min så tydlig nostalgisk känsla att jag fick fråga min mor om jag hade haft något liknande när jag var liten. 

Och ja, så var det. Jag hade visst en klänning med volang nedtill i denna färgställning medan min storasyster hade ett plagg i blått med ränder. 

80-talet, 80-talet, va kunde gå snett va kunde gå galet!



Andra bloggare som antagit utmaningen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar