tisdag 18 november 2014

Swingum Summit

Nu i helgen den 21-23 november är det Swingum Summit. Ett evenemang som arrangeras av Swingum Umeå. 

Swingum är en organisation som fokuserar på 1920- och 30- talets swingdans. De arrangerar danskvällar, träningstillfällen, workshops och kurser inom danser som Lindy hop, Authentic Jazz och Balboa.  

Bilden lånad från www.swingum.se

I år har de en Vintageshow med modevisning, frisyrer och dans från olika epoker. Modevisningen medarrangeras av Röda Korset och de hörde i sin tur av sig till mig. 

De hade hört att jag har en samling vintagehattar-, kläder- och accessoarer och ville låna några av mig. Självklart ställde jag upp. Det känns roligt att kunna hjälpa till och sakerna förtjänar att få visas upp. 

Jag får se om jag själv kommer att delta under kvällen men det vore ju skoj att få lite bilder på alla vackra och uppklädda människor. Min svägerska, som dansar Lindy Hop, kommer i alla fall upp från Sundsvall speciellt för helgen. 

Det blir säker en härlig helg fylld med dans och stil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar